Stricken lernen 1

This blog post is in German because it is part of a birthday present. Yesterday Martha got a selfmade Advent calendar from me and the girls and for December 1st the gift is a bit of a DIY thing: learn how to knit.

Maschen anschlagen – Casting on

Es gibt sehr viele Varianten wie man das Stricken beginnen kann (mir war vor dem Suchen nach guten Videos garnicht bewusst wieviele). Die beste Variante ist meines Erachtens der unten gezeigte Anschlag. Die besten deutschen Videos kommen für’s Stricken meines Erachtens kommen von Elizzza von nadelspiel.com. Schaut euch das Video und die Bilder zum Schlingenanschlag an.

There are many ways to cast on (more than I could name) but the my favourite way is probably the one shown in the video and as fotos in the picture.

Rechte Maschen  oder “Kraus Rechts” stricken – Knit Stitches or Garter Stitch

Nachdem die Maschen angeschlagen sind, kann es mit dem Stricken losgehen. Solange man Maschen angeschlagen hat, gingen die Fäden nach links und die Nadel lag rechts. Das ist die rechte oder vordere Seite der Strickarbeit. Jetzt einmal die Nadel wenden, so dass jetzt die Nadel links und die Fäden rechts sind. Das ist die Rückseite der Arbeit. Wer später mal nicht mehr weiß, auf welcher Seite er sich denn befindet, muss einfach nur gucken, wo der Restfaden hängt, der vom Maschenanschlag über geblieben ist. Die rechte oder vordere Seite ist die, bei der der Faden in der linken unteren Ecke hängt.

Aber jetzt das Stricken. Als Erstes sollte jeder Strickanfänger rechte Maschen üben. Strickt man in jeder Reihe rechte Maschen, entsteht daraus ein Muster das sich “Kraus rechts” nennt. Unten ist auch ein Video wie es geht.Tutorial_Rechts_stricken_1Tutorial_Rechts_stricken_2Tutorial_Rechts_stricken_3Tutorial_Rechts_stricken_4Tutorial_Rechts_stricken_5Tutorial_Rechts_Stricken_6After you cast on your first stitches now you can start knitting. When you cast on the stitches you had your needle on the right hand and the yarn went to the left. This is the right side of your knitting. Now you turn the needle so your needle is on the left and the yarn on the right. The side that is facing you is the wrong side of your knitting. If during your knitting you don’t know anymore which side is which check for the little bit of yarn left over from the cast on that is hanging out of your knitting at one lower corner. The right side is the one where the yarn is hanging of the lower left corner.

But now off to the knitting. Everyone that wants to learn how to knit should first learn how do knit stitches. If you knit every row he pattern that comes out of it is called Garter Stitch. Check out the video for how this is done.

All pictures here are courtesy to the lovely people over at tincanknit.com who let me borrow their pictures. So all I did here was colouring them a little and including German instructions.

Advertisements

2 thoughts on “Stricken lernen 1

What would you like to say?